Gehakt van Albert Heijn zit voortaan in een zakje

Foto: PR Albert Heijn Sommelsdijk

Albert Heijn is sterk bezig met het terugdringen van plastic. Zo zijn de plastic tasjes al vervangen voor versnetjes. En nu is de verpakking van het gehakt aan de beurt.

Het gehakt van Albert Heijn komt namelijk al jaren in een plastic bakje, maar dat is vanaf nu verleden tijd. Het zit voortaan namelijk in een plastic zakje. En dan niet zo eentje waar je een knoopje in kunt leggen. Nee, gewoon een stevig verpakking, maar dan met een stuk minder plastic. Dat is goed voor het milieu, maar ook voor de mensen thuis.

Dat scheelt plastic

De nieuwe verpakking scheelt namelijk meer dan 500.000 kilo plastic per jaar. Dat is een besparing van 70 procent volgens de winkel. De nieuwe verpakking levert een flinke plasticbesparing op. Maar ook de PMD-zakken bij de mensen thuis raakt een stuk minder snel vol.

Albert Heijn wil in 2025 20 miljoen kilo minder verpakkingsmateriaal gebruiken. Bovendien moeten de verpakkingen van alle eigen merkproducten dan 100 procent recyclebaar zijn. Om die doelstelling te halen, wordt voor alle producten van het Albert Heijn huismerk gekeken of het beter kan. Dat doen ze zonder concessies te doen aan de kwaliteit en houdbaarheid van het product.

En dat begint dus allemaal bij het gehakt.