Brugklassers voor Eilandmarketing

Foto: Gemeente G

Ruim zestig havo-leerlingen van de brugklas van de CSG Prins Maurits gaan zich de komende weken inzetten voor de marketing en de promotie van Goeree-Overflakkee op het gebied van wonen, werken en recreëren.

De aftrap van dit schoolproject vond plaats op woensdag 7 oktober tijdens een speciale projectles in het Rondeel.

Wethouder Arend-Jan van der Vlugt was hierbij aanwezig en vertelt trots: “Mooi dat deze leerlingen met Eilandmarketing aan de slag gaan. Samenwerken met het onderwijs is belangrijk. Ik hoop dat de jongeren het verhaal over Goeree-Overflakkee verder vertellen”. En niet alleen de wethouder is trots. Ook de leerlingen geven aan trots te zijn op het eiland.

Lees ook: EK Stoneskimming terug naar Goeree-Overflakkee

Kennis
Na een welkomstwoord door de wethouder startte een Goeree-Overflakkee quiz, waarmee de kennis van de leerlingen werd getest. Want zonder kennis, geen marketing en promotie. Tien vragen werden afgevuurd op de zestig leerlingen en wat bleek: de jeugd weet al veel te vertellen over ons eiland! Na elke vraag werden er prijsjes uitgedeeld, van een Flakkeese bolus tot een duurzame jute tas. Vooral de bolussen waren in trek. Ook hieruit valt op dat de smaak van het eiland duidelijk wordt gewaardeerd onder de jeugd.

Enthousiast
Na de kennisquiz en uitleg over Eilandmarketing, werd het tijd voor actie. De drie opdrachten, waar de leerlingen de komende weken aan gaan werken, werden gepresenteerd. De leerlingen waren stuk voor stuk enthousiast over het project en het uitvoeren van de drie opdrachten.

Lees ook: Flakkee samen voor gelijkheid

De eerste opdracht: vergelijk je dorp met één of twee andere dorpen. Wat maakt jouw dorp uniek en wat kun je hierover vertellen aan anderen? Maak een folder en een website. De tweede opdracht: hoe krijgt  Goeree-Overflakkee mijn eiland! (EilandGO) meer volgers op Instagram in de leeftijd van 12 tot 21 jaar? Interview jongeren over wat hen boeit als het over het eiland gaat. Maak een filmpje en een Instagram-fotocollage die jongeren aanspreken.

De laatste opdracht: het promotieteam moet uitgebreid worden met meer jongeren in de leeftijd van 15 tot 25 jaar. Loop eens mee met het promoteam en interview de huidige jeugdige teamleden. Verwerk jouw bevindingen, aangevuld met jouw eigen ideeën, in een prezi-presentatie. De leerlingen gaan in groepjes aan de slag. Zij presenteren op 4 februari de uitkomsten aan de wethouder en het team Eilandmarketing.

 

Reacties