Bezorgers Albert Heijn willen pinnen aan de deur behouden

19 aug , 12:16 Zakelijk
albert heijn bezorgservice
Yasmin Hargreaves Photography

Bezorgers van Albert Heijn zijn een petitie gestart om het pinnen aan de deur te behouden. Die functie komt binnenkort namelijk te vervallen.

De supermarktketen wil voortaan dat er vooraf afgerekend wordt. Dit betekent echter “minder klantvriendelijkheid en het uitsluiten van bepaalde klantgroepen, wat niet past in een inclusieve samenleving”, aldus de bezorgers.

Ook klanten lieten op sociale media al hun ongenoegen blijken over de beleidswijziging van AH. De bezorgers vrezen minder klandizie en een verslechtering van de klantgerichtheid. Op de website van Albert Heijn is er overigens nog geen informatie over te vinden: klanten worden momenteel persoonlijk gewaarschuwd.  

Super handig

Klanten zijn niet allemaal ontevreden. “Je betaalt niet van tevoren. Je reserveert boodschappen en kunt tot een dag van tevoren aanpassen. Er wordt geleverd, het statiegeld wordt verrekend en aan het einde van de dag wordt het verschuldigde bedrag afgeschreven”, legt één van hen uit. “Je moest sowieso al online bestellen. Je koppelt nu één keer je bankrekening en vervolgens hoef je nooit meer iets te doen. Mijn eerste reactie was ook ‘moet dat nu, wat een gezeik’, maar achteraf is het echt wel super handig”, schrijft een ander op X

  • Wil je niets missen? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief en/of volg ons op Facebook!
  • Wil je adverteren op deze website? Bekijk dan hier de mogelijkheden.