Bezorgers van Albert
Heijn zijn een
petitie gestart om het pinnen aan de deur te behouden. Die
functie komt binnenkort namelijk te vervallen.
De supermarktketen wil
voortaan dat er vooraf afgerekend wordt. Dit betekent echter “minder
klantvriendelijkheid en het uitsluiten van bepaalde klantgroepen, wat niet past
in een inclusieve samenleving”, aldus de bezorgers.
Ook klanten lieten op
sociale media al hun ongenoegen blijken over de beleidswijziging van
AH. De bezorgers vrezen minder klandizie en een verslechtering van de
klantgerichtheid. Op de
website van Albert Heijn is er overigens nog geen
informatie over te vinden: klanten worden momenteel persoonlijk
gewaarschuwd.
Super handig
Klanten zijn niet
allemaal ontevreden. “Je betaalt niet van tevoren. Je reserveert boodschappen
en kunt tot een dag van tevoren aanpassen. Er wordt geleverd, het statiegeld
wordt verrekend en aan het einde van de dag wordt het verschuldigde bedrag
afgeschreven”, legt één van hen uit. “Je moest sowieso al online bestellen. Je
koppelt nu één keer je bankrekening en vervolgens hoef je nooit meer iets te
doen. Mijn eerste reactie was ook ‘moet dat nu, wat een gezeik’, maar achteraf
is het echt wel super handig”, schrijft een ander op X.
- Wil je niets missen? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief en/of volg ons op Facebook!
- Wil je adverteren op deze website? Bekijk dan hier de mogelijkheden.