Kop op! Samen sterk tegen het corona-virus

Foto: Hokra Partner Centraal Nederland B.V.

Een bedrijf in Nijkerk is een leuke nieuwe actie gestart voor alle thuiswerkende mensen in Nederland. Maar hij is ook leuk als je gewoon een steentje bij wilt dragen.

Door Sam Fish

Hokra Partner Centraal Nederland B.V. zet zich in om het Rode Kruis te helpen bij hun strijd tegen het corona-virus. Niet door direct de frontlinie te versterken, maar door geld op te halen voor het goede doel. Ze hebben de ‘Kop op!’ gemaakt.

Kopje koffie tijdens het beeldbellen

Veel mensen werken de laatste maanden vanuit huis. Dit gaat bij veel bedrijven gepaard met online vergaderen en veel beeldbellen. En van zoveel praten krijg je dorst, dus dan heb je er een kopje koffie of thee bij. En dat is precies hoe het idee ontstond; een beeld-bel-mok.

De onderkant van de mok is bedrukt met een mond. Afhankelijk van hoe je de mok vasthoudt heb je dus een lachende of een sippe mond. Zo kun je tijdens het beeldbellen voortaan heel makkelijk je stemming laten zien aan de rest. Ook als je op mute staat, of als je bijvoorbeeld voor of tegen iets moet stemmen.

Opbrengst

Van elke Beeld-Bel-Mok die verkocht wordt gaat de opbrengst naar het Rode Kruis. Dat is per mok 2 euro. Daarmee kan het Rode Kruid voedselboxen maken voor getroffenen van de corona-crisis. Meer informatie hierover is te vinden op de website van het Rode Kruis.

Inmiddels zijn er al meer dan 500 mokken verkocht, maar dat mogen er gerust nog wel wat meer worden. “Aan het einde van de actie zullen we zeker laten weten wat de totale opbrengst is,” zegt Tyno Koelewijn. Hij is werkzaam bij het bedrijf dat de mokken verkoopt.

Hebben!

Wil jij ook zo’n ‘Kop op!’ hebben? Kijk dan op www.hokra.nl/kop-op. De mok is te bestellen mét of zonder bedrijfslogo erop.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen