CuraMare Thuiszorg krijgt van haar cliënten in het recente tevredenheidsonderzoek een 8,9.
CuraMare is dankbaar met en trots op dit mooie cijfer. Het is, zeker gezien de hoge werkdruk van de afgelopen periode, een opsteker voor de collega’s. Het
nieuws wordt gevierd met iets lekkers, de komende periode nemen de medewerkers bonbonnetjes mee naar alle cliënten.
Het feestelijke overhandigingsmoment was op het thuiszorgkantoor in Dirksland. “Het cijfer is voor ons een prachtige, door cliënten uitgesproken, blijk van waardering,” reageert Sarah Weeda. Zij is wijkverpleegkundige bij CuraMare. “We zijn trots dat we dit kunnen laten zien aan onze omgeving, naasten en mensen die nog geen cliënt zijn. Tijdens de zorgmomenten horen we wel vaker dat we zulke fijne meiden zijn. Dat mensen het in een schriftelijk onderzoek ook uitspreken, vindt ik heel mooi.”
Compleet onderzoek
Evaluatie van zorg in een belangrijke manier om de zorg continu te verbeteren. Ook is het een manier om aan te blijven sluiten bij de wensen van de zorgvrager. Het is gebruikelijk om een deel van de cliënten te vragen een tevredenheidsonderzoek in te vullen. CuraMare heeft ervoor gekozen om alle cliënten te bevragen, 47% heeft de vragenlijst ingevuld. Iedere vraag is met een 8 gemiddeld of hoger beantwoord. De vraag ‘In welke mate zou u CuraMare aanbevelen?’ werd met een 8,9 gemiddeld beantwoord.