HAP ’t Hellegat lanceert nieuwe website voor zelftriage

Foto: HAP 't Hellegat

De drukte op de huisartsenposten blijft aanhouden. Dat merken ook de medewerkers van de diverse locaties van huisartsenpost ’t Hellegat.

De medewerkers willen deze zorgen kunnen blijven beheersen. Maar ze willen ook dat de patiënt de juiste zorg krijgt op het juiste moment. Bijvoorbeeld een snelle afspraak bij spoed of een spoedvisite. Maar het blijft ook de bedoeling dat ze bij de juiste zorgverlener terecht kunnen. Daarom heeft Huisartsenpost ’t Hellegat een nieuwe website gelanceerd.

Zelftriage

De nieuwe website is compleet ingericht op de hulpvraag van de patiënt. Het is de bedoeling dat de patiënt een aantal vragen beantwoordt op de website. Daarna krijgen ze direct advies over wat ze moeten doen. En dat zonder dat ze eerst telefonisch contact moeten hebben met de huisartsenpost.

Als uit de online triage blijkt dat er contact nodig is, dan blijft de huisartsenpost gewoon bereikbaar zoals mensen dat gewend zijn. In de toekomst zullen er ook functionaliteiten toegevoegd worden. Denk aan direct doorverbinden of zelf in een online agenda een afspraak inplannen.

Eerst de website, dan de telefoon

De medewerkers verzoeken patiënten van Hoeksche Waard en Goeree-Overflakkee om eerst te website te bezoeken. Als het daarna nodig blijkt kunnen ze alsnog bellen met de huisartsenpost.

Huisartsenpost ’t Hellegat is een samenwerking tussen huisartsen op Goeree-Overflakkee en de Hoeksche Waard. De post regelt huisartsenhulp buiten kantoortijden. Dat is dus ’s avonds, ’s nachts en in het weekend. De post is er voor spoedzorg en gezondheidsklachten die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag.