Nieuwe wethouders Goeree-Overflakkee geïnstalleerd

22 jun , 8:34Gemeente
gemeentehuis middelharnis 3
PR Gemeente Goeree-Overflakkee
Een nieuw college, afscheid van drie wethouders en de installatie van twee raadsleden markeerden donderdag een nieuw hoofdstuk voor Goeree-Overflakkee.
Het nieuwe college van burgemeester en wethouders van Goeree-Overflakkee is een feit. Tijdens de raadsvergadering van donderdag 18 juni zijn vijf wethouders geïnstalleerd. Ook werd afscheid genomen van drie vertrekkende wethouders en werden twee nieuwe raadsleden beëdigd.
De installatie volgde op de presentatie van het coalitieakkoord ‘Eiland van kracht en kansen – Samen bouwen aan de toekomst van Goeree-Overflakkee’ aan de gemeenteraad.
Naast burgemeester Ada Grootenboer-Dubbelman bestaat het nieuwe college uit:
  • Hans Veentjer (TOG) – Wonen, Ruimte en Mobiliteit
  • Ward Meijroos (TOG) – Financiën, Organisatie en Vastgoed
  • Henk van Putten (CDA) – Economie, Regio en Water
  • Daniël Huising (CDA) – Sociaal Domein, Sport en Accommodaties
  • Jeffrey Verlegh (D66) – Leefomgeving, Dienstverlening en Energie
“Hiermee begint een nieuwe bestuursperiode”, aldus burgemeester Ada Grootenboer-Dubbelman. “Ik heb er zin in om samen uitvoering te geven aan de plannen uit het coalitieakkoord en samen te blijven bouwen aan de toekomst van Goeree-Overflakkee.”

Afscheid van vertrekkende wethouders

Met de installatie van het nieuwe college kwam er ook een einde aan de bestuursperiode van drie wethouders. Daan Markwat, Berend Jan Bruggeman en Petra ’t Hoen keren niet terug in het college. ’t Hoen blijft wel actief als raadslid.
Burgemeester Ada Grootenboer-Dubbelman sprak haar waardering uit voor de inzet en betrokkenheid van de vertrekkende wethouders. Zij bedankte hen voor de manier waarop zij, ieder vanuit hun eigen portefeuille, verantwoordelijkheid hebben genomen voor belangrijke opgaven binnen de gemeente en zich hebben ingezet voor inwoners, de organisatie en de toekomst van Goeree-Overflakkee.

Nieuwe raadsleden

Door de installatie van de wethouders kwamen er twee raadszetels vrij bij het CDA en D66. Op basis van de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen zijn de volgende kandidaten van deze partijen benaderd om de vrijgekomen plaatsen in te nemen.
Anne Karsbergen en Theo van Biert nemen namens respectievelijk het CDA en D66 plaats in de gemeenteraad. Met het afleggen van de eed of belofte werden zij tijdens de raadsvergadering geïnstalleerd als leden van de gemeenteraad van Goeree-Overflakkee.

Nieuwe raadsleden

Anne Karsbergen is geboren in Dirksland, opgegroeid in Oude-Tonge en woont daar nog altijd. Ze kijkt met veel waardering terug op haar jeugd op Goeree-Overflakkee en gunt haar kinderen dezelfde omgeving om in op te groeien. Daarbij vindt zij het belangrijk dat er ruimte is voor goede scholen, sterke verenigingen en voldoende mogelijkheden voor jongeren om op het eiland te blijven wonen.
Theo van Biert is geboren in Middelharnis, opgegroeid in Sommelsdijk en woont met zijn gezin in Middelharnis. Hij werkt als leidinggevende bij de Douane. Na vier jaar actief te zijn geweest in de steunfractie maakt hij nu de stap naar de gemeenteraad. Als raadslid wil hij zich inzetten voor een sterke samenleving, waarin respect voor elkaars standpunten en de bereidheid om samen keuzes te maken centraal staan.
loading

Loading