Een nieuw college, afscheid van drie wethouders en de installatie van twee raadsleden markeerden donderdag een nieuw hoofdstuk voor Goeree-Overflakkee.
Het nieuwe college van burgemeester en wethouders van
Goeree-Overflakkee is een feit. Tijdens de raadsvergadering van donderdag 18
juni zijn vijf wethouders geïnstalleerd. Ook werd afscheid genomen van drie
vertrekkende wethouders en werden twee nieuwe raadsleden beëdigd.
De installatie volgde op de presentatie van het
coalitieakkoord ‘Eiland van kracht en kansen – Samen bouwen aan de toekomst
van Goeree-Overflakkee’ aan de gemeenteraad.
Naast burgemeester Ada Grootenboer-Dubbelman bestaat het
nieuwe college uit:
- Hans
Veentjer (TOG) – Wonen, Ruimte en Mobiliteit
- Ward
Meijroos (TOG) – Financiën, Organisatie en Vastgoed
- Henk
van Putten (CDA) – Economie, Regio en Water
- Daniël
Huising (CDA) – Sociaal Domein, Sport en Accommodaties
- Jeffrey
Verlegh (D66) – Leefomgeving, Dienstverlening en Energie
“Hiermee begint een nieuwe bestuursperiode”, aldus
burgemeester Ada Grootenboer-Dubbelman. “Ik heb er zin in om samen uitvoering
te geven aan de plannen uit het coalitieakkoord en samen te blijven bouwen aan
de toekomst van Goeree-Overflakkee.”
Afscheid
van vertrekkende wethouders
Met de installatie van het nieuwe college kwam er ook een
einde aan de bestuursperiode van drie wethouders. Daan Markwat, Berend Jan
Bruggeman en Petra ’t Hoen keren niet terug in het college. ’t Hoen blijft wel
actief als raadslid.
Burgemeester Ada Grootenboer-Dubbelman sprak haar waardering
uit voor de inzet en betrokkenheid van de vertrekkende wethouders. Zij bedankte
hen voor de manier waarop zij, ieder vanuit hun eigen portefeuille,
verantwoordelijkheid hebben genomen voor belangrijke opgaven binnen de gemeente
en zich hebben ingezet voor inwoners, de organisatie en de toekomst van
Goeree-Overflakkee.
Nieuwe raadsleden
Door de installatie van de wethouders kwamen er twee
raadszetels vrij bij het CDA en D66. Op basis van de uitslag van de
gemeenteraadsverkiezingen zijn de volgende kandidaten van deze partijen
benaderd om de vrijgekomen plaatsen in te nemen.
Anne Karsbergen en Theo van Biert nemen namens
respectievelijk het CDA en D66 plaats in de gemeenteraad. Met het afleggen van
de eed of belofte werden zij tijdens de raadsvergadering geïnstalleerd als
leden van de gemeenteraad van Goeree-Overflakkee.
Nieuwe raadsleden
Anne Karsbergen is geboren in Dirksland, opgegroeid in
Oude-Tonge en woont daar nog altijd. Ze kijkt met veel waardering terug op haar
jeugd op Goeree-Overflakkee en gunt haar kinderen dezelfde omgeving om in op te
groeien. Daarbij vindt zij het belangrijk dat er ruimte is voor goede scholen,
sterke verenigingen en voldoende mogelijkheden voor jongeren om op het eiland
te blijven wonen.
Theo van Biert is geboren in Middelharnis, opgegroeid in
Sommelsdijk en woont met zijn gezin in Middelharnis. Hij werkt als
leidinggevende bij de Douane. Na vier jaar actief te zijn geweest in de
steunfractie maakt hij nu de stap naar de gemeenteraad. Als raadslid wil hij
zich inzetten voor een sterke samenleving, waarin respect voor elkaars
standpunten en de bereidheid om samen keuzes te maken centraal staan.
- Volg ons ook op Facebook, Instagram en via ons WhatsApp-kanaal!
- Download onze app voor iOS en Android.
- Wil je adverteren op deze website? Bekijk dan hier de mogelijkheden.