Trainingsbureau Coach+Result heeft kortgeleden een feedbacktraining gegeven voor medewerkers van het Ontwikkelbedrijf van de gemeente.
Het ging bijvoorbeeld over hoe je iemand het beste feedback kan geven. En over wat je moet doen als je merkt dat je boos wordt als iemand kritiek heeft. Met de training vult het bureau zijn zogenoemde Social Return on Investment (SROI)-afspraak in. Het bureau trainde dit voorjaar alle medewerkers van de gemeente. In het contract hiervoor staat dat het bureau een extra bijdrage moet leveren aan de maatschappij.
Dit kan op heel veel verschillende manieren. Bijvoorbeeld door mensen met een kwetsbare positie op de arbeidsmarkt in dienst te nemen. Of door een financiële bijdrage aan educatie of andere middelen of door kennis te delen in een training.
Voor Coach+Result was de keuze om aan hun verplichting te voldoen niet moeilijk. Het bedrijf wilde graag een training verzorgen voor medewerkers die onder de wet sociale werkvoorziening vallen. Het onderwerp van de training was feedback geven en ontvangen.
Trainster Tara O’Neill ging aan de hand van rollenspellen aan de slag met feedback. Ze behandelde vragen als ‘hoe ga je met feedback om?’ en ‘hoe geef je aan als je ergens mee zit?’. Ook communicatie met de leidinggevende kwam aan bod. Er was veel aandacht voor houding en gedrag. Het was voor alle 12 deelnemers een leuke en leerzame training. Feedback is immers een onderwerp waar iedereen elke dag mee te maken heeft. Aan het einde van dit jaar komt er nog een tweede feedbacktraining.