TeaTag is er om mensen blij te maken

Foto: Sam Fish

Voor Anita Verhagen is thee zoveel meer dan alleen heet water met een smaakje. Daarom startte ze TeaTag, haar eigen theemerk waarmee thee een heuse beleving wordt.

Door Sam Fish

“In 2011 bedacht ik me dat ik het wel leuk zou vinden om leuke quotes en andere teksten op het labeltje van een theezakje te zetten, zoals Pickwick nu heeft, maar dat bleek enorm duur te zijn en was dus niet te doen,” vertelt Anita. Ze besloot zakjes met speciale theesmaken te verkopen met daarop een sticker met een leuke quote. “Op die manier had ik toch wat ik wilde. Alleen, door de geur die daar vanaf kwam dachten veel mensen dat het geurzakjes waren. Dat is een moeilijk imago om vanaf te komen en dus moest ik iets verzinnen om het anders aan te pakken.”

Er ging een aantal jaar overheen, maar Anita heeft de perfecte manier voor haar thee gevonden. “Ik verkoop het nu in weckpotjes en daar zit een tag aan,” zegt ze terwijl ze een speciaal plankje met daarop vijf potjes erbij pakt. “Aan elk weckpotje hangt een tag met de soort thee en op de achterkant de ingrediënten en de beste zettemperatuur. Op het doosje waar het potje in komt kan een spreuk worden gezet, op de website staat welke teksten dat zijn.”

12 smaken
In totaal biedt Anita via TeaTag twaalf smaken aan. “Deze worden speciaal voor mij geblend in Engeland. Niemand anders verkoopt deze smaken op deze manier,” laat ze weten. Zo verkoopt ze English Breakfast, Forest Fruit, Earl Grey, Rose Lavender, Rooibos Vanilla, Minty Detox, Lemon Green, Jasmine White, Vanilla Pink, Chamomile, Masala Chai en Aniseed Mix.

“Deze kunnen per stuk gekocht worden, maar ook met een leuk theeplankje erbij. Dat zijn eikenhouten plankjes die worden gemaakt bij een sociale werkvoorziening. Die gaan per twee, drie of vijf potjes,” vertelt ze. “En natuurlijk daarbij passende chocolade.” Ze heeft het over de chocolade die ze gaat laten maken bij Lucky Chocolate in Krimpen aan den IJssel. “Zij verwerken mijn thee in de chocolade, maar op een hele subtiele manier. Je hebt dus niet een blokje chocolade met een hap thee in het midden, maar het zit er doorheen verwerkt. Je krijgt dan dus een chocolaatje met een smaak die hetzelfde is als de thee die je drinkt.”

Deze nieuwe samenwerking start in september. “Ik heb nu nog wel een paar chocolaatjes op voorraad liggen, maar als ik die in de zomer moet opsturen dan krijgen mensen chocoladepasta met theesmaak. Daar zit niemand op te wachten,” lacht Anita.

Thema smaken
“Ik krijg vaak de vraag of ik niet een kerst- of Valentijnsthee wil uitbrengen,” laat Anita weten. “Dat is natuurlijk een heel leuk idee, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.” Als Anita thee inkoopt dan gaat dat in bulk. “Dat houdt in dat ik een paar kilo thee moet afnemen. Daar zit natuurlijk een beperkte houdbaarheidsdatum op en ik krijg dat niet allemaal verkocht zolang het lekker is,” legt ze uit. “Misschien dat ik zoiets ooit wel ga doen, maar voor nu is dat nog niet rendabel. Dus ik houd het lekker bij de twaalf smaken die we op dit moment hebben liggen.”

Om het spannend te houden is de thee wel zo gemaakt dat de smaken samengevoegd kunnen maken. “Elke twee smaken die je uitzoekt kunnen samen geblend worden,” vertelt Anita. “Zo kun je binnen de twaalf smaken die we aanbieden gewoon weer volledig nieuwe smaken samenstellen naar eigen wens.”

Tekst gaat door onder de foto

You’ve been tagged
“Ik en vele anderen met mij zijn in de positie om mijn thee en chocolade te kunnen kopen. Maar ik weet dat er ook genoeg mensen zijn die niet al te veel te besteden hebben elke maand. Daarom ben ik begonnen met de You’ve been Tagged-kaartjes,” vertelt Anita. “Daarmee kun je een vriend, vriendin of zelfs een vreemde verrassen met een klein cadeautje of een lief gebaar. Als je in een winkel of een restaurant bent zou je bijvoorbeeld iets extra’s af kunnen rekenen, bijvoorbeeld een kopje thee of een shop tegoed van een bepaald bedrag. Dat zet je in dat kaartje, het kaartje laat je achter in de winkel of restaurant en de persoon die het vindt die kan het innen of doorgeven aan nog iemand anders.” Een bijzondere manier om eens iets leuks weg te geven zonder er iets voor terug te hoeven krijgen. Wie weet krijg jij ooit een kaartje terug.

“Ik vind het altijd heel erg leuk om te horen waar en hoe de kaartjes terecht zijn gekomen,” laat Anita weten. “En ook voor andere mensen is het leuk om op deze manier inspiratie op te doen. De verhalen hierover kunnen worden achtergelaten op de website.”

Kortingsactie
In het kader van die liefdadigheid en het geven van cadeautjes is Anita bereid om een speciale Nieuws.nl en TeaTag actiecode aan te bieden. “Met de code GO-Tea15 staat er voor iedereen vijftien procent korting klaar bij het afrekenen. Leuk voor Moederdag, een verjaardag, gewoon zomaar of lekker voor jezelf,” zegt ze enthousiast. “Die korting geldt voor het hele assortiment, behalve de abonnementen.” Is het een cadeautje? Dan kun je er meteen een leuk You’ve been Tagged-kaartje bij stoppen. De code is geldig tot en met 31 mei.

En wist je dat de weckpotjes met thee en de bijbehorende plankjes ook super leuk zijn als relatiegeschenk? Dat kan al van een sample tot een grote plank en zelfs met het bedrijfslogo! Waar wacht je nog op? Check het volledige aanbod op www.tea-tag.com.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen